Regulamin usług serwisu www.anonimowysygnalista.pl obowiązujący od dnia 01.07.2024 r.

I. Postanowienia ogólne regulaminu

  1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:

a) Zasady funkcjonowania i korzystania z Serwisu www.anonimowysygnalista.pl przez Użytkowników, Sygnalistów oraz Odbiorców
b) Zasady dokonywania Zgłoszeń przez Sygnalistów, dalszego postępowania ze Zgłoszeniami oraz przekazywania Zgłoszeń Użytkownikom
c) Warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie usług przez Administratora z Użytkownikami
d) tryb postępowania reklamacyjnego
2. Administratorem serwisu jest Centrum konsultingowo – edukacyjne Nawigator Danych Piotr Pryliński.

Kontakt z Administratorem:

Plac Czarnieckiego 1 97-300 Piotrków Trybunalski

e-mail: kontakt@anonimowysygnalista.pl lub kontakt@nawigatordanych.pl

II. Definicje

  1. Administrator – Centrum konsultingowo – edukacyjne Nawigator Danych Piotr Pryliński, NIP:7712865125
  2. Serwis – aplikacja webowa dostępna pod adresem: www.anonimowysygnalista.pl
  3. Konto – indywidualne konto Użytkownika tworzone w Serwisie po zawarciu Umowy,
  4. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna, podmiot publiczny lub jednostka organizacyjna, która posiada zdolność prawną na podstawie ustawy, która zawiera z Administratorem Umowę o korzystanie z Serwisu;
  5. Panel Użytkownika – panel znajdujący się w Serwisie, w którym Użytkownik może zarządzać Zgłoszeniami;
  6. Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z Serwisu; 
  7. Cennik – cennik usług Serwisu (załącznik nr1);
  8. Sygnalista – osoba fizyczna dokonująca Zgłoszenia za pośrednictwem Serwisu;
  9. Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem;
  10. Usługa – usługa świadczona w Serwisie przez Administratora polegająca na utworzeniu i zapewnieniu dostępu do kanału Zgłoszeń, w skład której wchodzą w szczególności następujące świadczenia:
    a) zapewnienie możliwości dokonania przez Sygnalistę anonimowego Zgłoszenia do Użytkownika;
    b) zapewnienie Użytkownikowi dostępu do Panelu Użytkownika;
    c) zapewnienie Użytkownikowi możliwości udzielenia odpowiedzi na Zgłoszenie oraz udostępnieniu odpowiedzi Sygnaliście
  11. Odbiorca – osoba upoważniona przez Użytkownika do obsługi panelu Odbiorcy w Serwisie;
  12. Zgłoszenie –informacja przekazana przez Sygnalistę do Użytkownika za pośrednictwem serwisu, na którą Użytkownik może odpowiedzieć Sygnaliście, odpowiednio zaszyfrowana i zapewniająca ochronę tożsamości zgłaszającego;
  13. Agent Rozliczeniowy - PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP: 779-236-98-87, REGON: 301345068, Nr KRS 0000347935, 
  14. Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Administratorem Umowę w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

    III. Warunki techniczne związane z korzystaniem z Serwisu

    Dla poprawnego działania Serwisu koniecznym jest posiadanie przez Użytkownika co najmniej jednego z urządzeń:

    1. Komputer, komputer osobisty, desktop z zainstalowaną aktualną wersją jednej z przeglądarek:
    • Google Chrome;
    • Mozilla Firefox;
    • Microsoft Edge;

    dla komputera Mac OS przeglądarka Safari

    1. Smartfon lub tablet z systemem operacyjnym:
    • Android 8.0 i kolejne – z zainstalowaną przeglądarką Google Chrome;
    • iOS 12 i kolejne z zainstalowaną przeglądarką Safari.

    Przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz mieć włączoną obsługę plików cookies.

    Wymagane są także:

    • dostęp do Internetu o minimalnej przepustowości łącza internetowego 5Mbit/s
    • oprogramowanie do czytania plików w formacie pdf
    • konto e-mail

    IV. Warunki korzystania z Serwisu i zasady odpłatności

    1. Serwis jest dedykowany dla Użytkowników, którzy na podstawie obowiązujących przepisów prawa chcą utworzyć kanał do obsługi Zgłoszeń dokonywanych przez Sygnalistów do Użytkownika Serwis umożliwia obsługę techniczną dalszego postępowania dotyczącego tego Zgłoszenia po stronie Użytkownika, Odbiorcy oraz Sygnalisty.
    2. Zgłoszenie jest anonimowe – Administrator nie rejestruje żadnych danych Sygnalisty, pozwalających ustalić jego tożsamość lub lokalizację, chyba że Sygnalista sam umieszcza takie dane w treści Zgłoszenia. Do treści Zgłoszenia mogę mieć dostęp tylko Sygnalista i Odbiorca/Odbiorcy wyznaczeni przez Użytkownika.
    3. Sygnalista nie ponosi żadnych kosztów dokonywania zgłoszenia.
    4. Usługa dla Użytkownika jest odpłatna i jej świadczenie odbywa się zgodnie z Cennikiem. 
    5. Opłata za korzystanie z Serwisu jest płatna z góry za cały okres rozliczeniowy świadczenia Usługi wynikający z Cennika. Opłata za kolejny okres rozliczeniowy powinna być dokonana najpóźniej w dniu upływu bieżącego okresu rozliczeniowego.
    6. Przed zawarciem Umowy Użytkownik informowany jest o wysokości należnej opłaty. Potwierdzając wolę rejestracji, Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty ceny za Usługę w stawce określonej w Cenniku. Opłata może zostać dokonana za pośrednictwem Agenta Rozliczeniowego lub za pomocą przelewu tradycyjnego. W celu wykonania płatności Użytkownik przekierowywany jest do serwisu Agenta Rozliczeniowego albo wykonuje przelew środków na numer rachunku wskazany w fakturze.
    7. Po dokonaniu płatności na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej zostanie wysłane potwierdzenie płatności za Usługę w formie Faktury VAT przesłanej za pośrednictwem wiadomości e-mail.
    8. Zawierając Umowę, Użytkownik udziela zgodę na przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej.
    9. Administrator zastrzega sobie prawo do zmian wysokości opłat za korzystanie z usług w ramach Serwisu i zasad dotyczących tych płatności. Zmiany będą komunikowane Użytkownikom przy pomocy strony internetowej www.anonimowysygnalista.pl.
    10. Administrator nie jest dostawcą usług transmisji danych. Koszty transmisji danych wymaganych do pobrania, instalacji, uruchomienia i korzystania z serwisu ponoszą Użytkownicy.

    V. Rejestracja w serwisie i utworzenie Konta

    1. Użytkownik może zakupić dostęp do Serwisu poprzez: stronę anonimowysygnalista.pl, która wykorzystuje platformę Shopify. Realizacja zamówienia wynosi od 24 do 48 godzin od momentu zawarcia Umowy. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających dotrzymanie powyższego terminu Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o opóźnieniu oraz o przewidywanym terminie realizacji zamówienia W przypadku wybrania pakietu Enterprise, czas może ulec wydłużeniu o czym Użytkownik zostanie poinformowany za pomocą wiadomości email lub kontaktu telefonicznego. 
    2. Założenie Konta w serwisie następuje po zawarciu przez Użytkownika Umowy, które to zawarcie następuje poprzez wyrażenie przez Użytkownika woli rejestracji w Serwisie, podanie wymaganych dla utworzenia Konta danych i zaakceptowanie postanowień Regulaminu. Po zawarciu Umowy Administrator tworzy konto i przedstawia Użytkownikowi wszystkie informacje potrzebne do pierwszego zalogowania. Istnieje również możliwość zawarcia umowy w sposób tradycyjny (w formie pisemnej) – zainteresowany Użytkownik przesyła prośbę na adres kontakt@anonimowysygnalista.pl
    3. Do utworzenia Konta wymagane jest podanie następujących danych:

    a) w przypadku osoby fizycznej – podanie imienia i nazwiska, zaś w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej – podanie nazwy
    b) adresu
    c) adresu e-mail
    d) w przypadku, gdy na należności ma zostać wystawiona faktura VAT – wskazanie numeru NIP

           4. Umowa pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Zobowiązania Użytkownika wynikające z Umowy trwają do momentu odstąpienia od umowy, jej rozwiązania lub upływu okresu wypowiedzenia.
            5. Użytkownik może ustanowić Odbiorcę, przekazując Administratorowi jego dane. Ustanowienie Odbiorcy jest dobrowolne. W przypadku braku ustanowienia Odbiorcy podmiotem uprawnionym do obsługi Panelu Odbiorcy jest wyłącznie sam Użytkownik. Odbiorca jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu

            6. Użytkownik sam ustala osobiste bezpieczne hasło po pierwszym zalogowaniu. System tworzy osobisty asymetryczny klucz użytkownika. Prywatny klucz Użytkownika jest chroniony mechanizmem odzyskiwania klucza
            7. Serwis umożliwia tworzenie i zarządzanie wieloma stronami zgłoszeniowymi, np. dla podmiotów powiązanych lub klientów zewnętrznych.

    VI. Zasady realizacji Usługi

    1. Dostęp do Serwisu odbywa się poprzez interfejs webowy. Interfejs dostępny jest dla Użytkowników, Odbiorców oraz Sygnalistów.
    2. Dokonane Zgłoszenia odbywa się poprzez utworzenie przez Sygnalistę wiadomości tekstowej. Do wiadomości Sygnalista ma możliwość dodania załączników, w tym plików multimedialnych.
    3. Sygnalista rozpoczynając korzystanie z Serwisu, potwierdza znajomość Regulaminu oraz akceptuje postanowienia Regulaminu. Sygnalista nie jest stroną Umowy.
    4. Po wysłaniu Zgłoszenia Sygnalista otrzymuje dokument potwierdzający wysłanie Zgłoszenia. Wiadomości nadawany jest indywidualny nr ID oraz hasło dostępu do Zgłoszenia (unikalny 16-cyfrowy numer). 
    5. Zgłoszenie jest anonimizowane: wszelkie dane mogące służyć ustaleniu tożsamości lub lokalizacji Sygnalisty są permanentnie usuwane z serwera Administratora, a Użytkownik ma wyłącznie dostęp do zanonimizowanego Zgłoszenia, bez żadnych danych osobowych Sygnalisty, chyba że Sygnalista sam je umieści w treści Zgłoszenia lub w załączonych do niego dokumentach.
    6. Administrator w żaden sposób nie ingeruje w treść Zgłoszenia. Treść Zgłoszenia jest zaszyfrowana – Serwis generuje asymetryczny klucz dla zgłoszenia i przechowuje go zaszyfrowany. System szyfruje również pliki, komentarze i metadane. Administrator nie ma żadnych możliwości odszyfrowania Zgłoszeń przechowywanych na Serwerze. 
    7. Użytkownik lub Odbiorca otrzymuje na wskazany przez niego adres e-mail informację o Zgłoszeniu. Treść Zgłoszenia jest zamieszczana w odpowiedniej zakładce w Panelu Odbiorcy.
    8. Dokonanie odpowiedzi na Zgłoszenie odbywa się poprzez utworzenie przez Odbiorcę wiadomości tekstowej. Do wiadomości Odbiorca ma możliwość dodania załączników, w tym plików multimedialnych.
    9. Sygnalista ma możliwość odczytania wiadomości od Odbiorcy na stronie serwisu po wpisaniu indywidualnego nr ID Zgłoszenia oraz hasła, które zostały przypisane do Zgłoszenia.
    10. Serwis nie generuje automatycznych powiadomień dla Sygnalistów o zamieszczeniu odpowiedzi na Zgłoszenie. Sygnalista musi samodzielnie sprawdzać w Serwisie, czy pojawiła się odpowiedź na jego Zgłoszenie. Sygnalista nie ma możliwości otrzymania informacji zwrotnej od Administratora o udzieleniu odpowiedzi na jego Zgłoszenie, ponieważ Administrator nie posiada jego żadnych danych osobowych, ani kontaktowych (np. adresu mailowego lub telefonicznego czy IP).
    11. Serwis umożliwia bezpieczny dostęp do plików oraz ich wyświetlanie.
    12. Serwis umożliwia przypisywanie i tworzenie statusów zarządzania sprawami.
    13. Użytkownicy, Odbiorcy i Sygnaliści są zobowiązani do utrzymania w poufności swoich danych logowania i nieudostępniania ich osobom trzecim.
    14. Serwis może być aktualizowany w celu poprawy funkcjonalności i bezpieczeństwa

    VII. Prawa i obowiązki Użytkownika

    1. Użytkownik powinien stosować odpowiednie aplikacje, oprogramowania lub inne środki techniczne, w tym oprogramowania chroniące prywatność, hasła oraz antywirusowe, w celu bezpiecznego korzystania z Serwisu.
    2. Użytkownicy, Sygnaliści oraz Odbiorcy są zobowiązani do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, Regulaminem, a także z zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet i aplikacji mobilnych, a także z poszanowaniem praw osób trzecich i Administratora. 
    3. Użytkownicy, Sygnaliści oraz Odbiorcy są zobowiązani w szczególności do: korzystania z Serwisu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz Administratora, z poszanowaniem dóbr osobistych osób trzecich (w tym prawa do prywatności) i wszelkich innych przysługującym im praw, korzystania z wszelkich informacji i materiałów udostępnionych za pośrednictwem Serwisu jedynie w zakresie dozwolonego użytku. Zabronione jest podejmowanie działań mogących naruszać bezpieczeństwo lub prywatność innych użytkowników.
    4. Użytkownicy, Sygnaliści oraz Odbiorcy zobowiązani są do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym, treści których jawność została wyłączona, treści naruszających dobra osobiste osób trzecich, nawołujących do popełnienia przestępstwa, a także wypowiedzi wulgarnych oraz treści o charakterze reklamowym bez zgody Administratora.
    5. Użytkownicy, Sygnaliści oraz Odbiorcy są zobowiązani niezwłocznie powiadomić Administratora o każdym przypadku naruszenia ich praw w związku z korzystaniem z Serwisu. Powiadomienie można przesłać drogą mailową na adres: kontakt@anonimowysygnalista.pl.
    6. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik, Sygnalista lub Odbiorca dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, albo naruszających zasady współżycia społecznego lub godzących w usprawiedliwiony interes Administratora, Administrator może podjąć wszelkie prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć możliwość korzystania przez Użytkownika z Serwisu i świadczonych za jej pośrednictwem Usług. Użytkownik nie może przekazywać hasła i dostępu do Konta osobom trzecim lub podawać się za inne podmioty lub innych Użytkowników. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika, Sygnalistę lub Odbiorcę z Serwisu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu. 
    7. Użytkownik nie jest uprawniony do dokonania cesji praw i obowiązków wynikających z Umowy bez uprzedniej, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności zgody Administratora. Użytkownik nie ma również prawa odsprzedania swojego Konta. 
    8. Użytkownik jest zobowiązany do poinformowania każdorazowego Odbiorcy, w imieniu Administratora, o zakresie udostępnionych danych osobowych Odbiorcy i spełnienia, w imieniu Administratora, obowiązku informacyjnego Administratora jako Administratora Danych Osobowych, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) wobec każdorazowego Odbiorcy.

    VIII. Prawa i obowiązki Administratora

    1. Administrator ma prawo do monitorowania i audytowania działań w Serwisie.
    2. Administrator ma możliwość zablokowania Konta w przypadkach:
      • naruszania postanowień Regulaminu lub przepisów prawa,
      • po powzięciu przez Administratora wiarygodnej informacji o podaniu przez Użytkownika w trakcie Rejestracji informacji niezgodnej z prawdą,
      • braku reakcji Użytkownika na upomnienia Administratora.
    3. Działania określone w ust. 1 trwają do momentu ustania przyczyny jego zablokowania lub wyjaśnienia przez Administratora, czy Użytkownik naruszył postanowienia Regulaminu. Informacja o zablokowaniu Konta jest przesyłana Użytkownikowi na jego adres e-mail.
    4. Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia lub zablokowania możliwości korzystania z Serwisu lub niektórych jego usług lub treści, w przypadku przeprowadzania napraw, prac modernizacyjnych, aktualizacji oraz regularnych konserwacji technicznych Serwisu. Administrator przekazuje informację o terminach dokonywania napraw, modernizacji, aktualizacji lub regularnych konserwacji technicznych za pośrednictwem Serwisu na 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia. W przypadku modernizacji, aktualizacji lub konserwacji powstałych z przyczyn niezależnych od Administratora, Administrator przekazuje informację o rozpoczęciu i zakończeniu prac nie później niż wraz z rozpoczęciem tych prac.
    IX. Odpowiedzialność Administratora
    1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
    • udostępnienie Konta lub hasła przez Użytkownika osobom trzecim,
    • treści, informacje lub pliki zamieszczane przez Użytkowników, w tym za ich prawdziwość i aktualność, w szczególności za treść Zgłoszeń dokonywanych przez Sygnalistów oraz odpowiedzi na Zgłoszenia zamieszczane przez Użytkowników lub Odbiorców,
    • wadliwe działanie Aplikacji wywołane siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników lub innych podmiotów,
    • niezgodne z prawem wykorzystanie przez Użytkowników, w związku z korzystaniem z Aplikacji, jakiegokolwiek utworu, wzoru przemysłowego, znaku towarowego, patentu lub jakichkolwiek innych praw własności intelektualnej,
    • naruszenie przez Użytkowników przepisów prawa lub Regulaminu bądź za jakiekolwiek działania Użytkowników w związku z korzystaniem z Aplikacji, na podstawie których u innych Użytkowników, Odbiorców, Sygnalistów lub osób trzecich wystąpiła jakakolwiek szkoda, majątkowa lub niemajątkowa lub zostałoby popełnione względem nich przestępstwo, co stanowiłoby podstawę do żądania odszkodowania, zadośćuczynienia lub jakichkolwiek innych roszczeń,
    • szkody poniesione przez Użytkownika na skutek korzystania z Serwisu przy wykorzystaniu urządzenia pozbawionego ochrony antywirusowej, w tym w szczególności za sytuacje przechwycenia hasła Użytkownika przez osoby lub podmioty trzecie,
    • brak dostępu Użytkownika do Konta w związku z usunięciem Konta w związku z wypowiedzeniem lub rozwiązaniem Umowy.  
    1. Odpowiedzialność Administratora wobec Użytkownika, Odbiorcy lub Sygnalisty ze wszystkich tytułów wynikających ze świadczenia usług w ramach Serwisu jest ograniczona do wartości opłaty ostatnio uiszczonej przez Użytkownika przed zdarzeniem rodzącym odpowiedzialność Administratora.
    2. Administrator nie odpowiada za szkody będące skutkiem przerw w dostępie Użytkownika, Odbiorcy lub Sygnalisty do Internetu lub przerw w świadczeniu usług spowodowanych niewywiązaniem się ze zobowiązań przez osoby trzecie.
    3. Administrator nie ponosi w żadnym wypadku odpowiedzialności za szkody polegające na utracie przez Użytkownika, Odbiorcę lub Sygnalistę korzyści, które uzyskałby, gdyby szkody nie wyrządzono.
    4. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody osób trzecich, wywołane przez działanie Użytkownika, Odbiorcy lub Sygnalistę.
    X. Postępowanie reklamacyjne
    1. Reklamacje dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania Serwisu lub nieprawidłowego sposobu świadczenia usług przez Administratora, powinny być składane na adres: kontakt@anonimowysygnalista.pl
    2. Reklamacja powinna zawierać opis problemu oraz dane umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego, tj. co najmniej imię i nazwisko oraz adres e-mail zgłaszającego. Jeżeli dane zgłaszającego będą w tym zakresie wymagały uzupełnienia, Administrator zwróci się do zgłaszającego – o ile będzie to możliwe – o ich uzupełnienie. Administrator może również zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie reklamacji o inne informacje niezbędne dla jej rozpatrzenia.
    3. Administrator ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 30 dni od chwili otrzymania reklamacji zawierającej kompletne dane, o których mowa w pkt 2.
    4. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail podany w niej przez zgłaszającego reklamację lub z którego została wysłana reklamacja.
    5. W przypadku uznania reklamacji, Administrator niezwłocznie podejmuje działania w celu realizacji jej treści.
    6. Decyzja Administratora w przedmiocie rozpatrywanej reklamacji nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Użytkownika do dochodzenia swoich roszczeń na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego.
    XI. Dane osobowe i ochrona prywatności – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

    W związku z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że szczegółowe warunki przetwarzania danych zawarte są w klauzuli informacyjnej RODO oraz Polityce Prywatności.

    XII. Zmiana regulaminu

    1. Administrator może dokonywać zmian Regulaminu.
    2. Zmienione warunki Regulaminu zostaną udostępnione Użytkownikom Serwisu na 21 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy stanowią inaczej. 
    3. Administrator równocześnie poinformuje Użytkowników o zmianie Regulaminu i jego udostępnieniu w Serwisie. Treść regulaminu uwzględniająca dokonane zmiany zostanie przesłana Użytkownikowi w formie trwałego nośnika na adres email.
    4. W terminie 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o zmianie Regulaminu, Użytkownik może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy. Do Umowy zawartej z Użytkownikiem, który złożył wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie mają zastosowania zmieniane postanowienia Regulaminu a Umowa ulega rozwiązaniu w terminie miesiąca od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy

    XIII. Rozwiązanie Umowy i usunięcie konta Użytkownika

    1. Każdej ze Storn przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy za miesięcznym okresem wypowiedzenia. 
    2. Administrator ma prawo rozwiązać Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli:
    1. Użytkownik opóźnia się z zapłatą opłat za korzystanie z Serwisu;
    2. Użytkownik lub Odbiorca przy korzystaniu z Serwisu rażąco narusza postanowienia Regulaminu lub dopuszcza się naruszenia powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
    1. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy może zostać złożone przez Użytkownika w dowolnej formie pisemnej (list, e-mail). Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu Umowy przez Administratora następuje poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Użytkownika.
    2. Jeżeli Umowa została wypowiedziana przez Administratora, dokonanie ponownej Rejestracji przez Użytkownika może wymagać uprzedniej zgody Administratora.
    3. W przypadku wypowiedzenia lub rozwiązania Umowy Administrator zachowuje uiszczoną Opłatę.
    4. Wypowiedzenie lub rozwiązanie Umowy skutkuje usunięciem Konta z Serwisu. Usunięcie Konta jest potwierdzane przez Administratora poprzez wiadomość mailowa przesłaną Użytkownikowi na adres mailowy wskazany przy rejestracji. Po usunięciu Konta Administrator ma prawo przechowywać w archiwum niezbędne dane Użytkownika, na wypadek ewentualnych sporów, roszczeń oraz rozliczeń transakcji handlowych, szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych Użytkownika po usunięciu Konta zawarte są w klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik do niniejszego regulaminu.

    XIV. Informacja o zagrożeniach w sieci

    Administrator informuje, że korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniami w sieci, którymi są w szczególności:

    • możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji handlowej przekazywanej drogą elektroniczną;
    • obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym wirusów komputerowych, czyli szczególnego oprogramowania, które jest w stanie, po uruchomieniu, zarazić pliki w sposób samopowielający, zazwyczaj nie będąc zauważonym przez użytkownika;
    • wirusy mogą być mniej lub bardziej szkodliwe dla systemu operacyjnego, w którym się znajdują, ale nawet w najmniej poważnym przypadku są marnotrawstwem pamięci RAM, CPU i miejsca na twardym dysku.
    • obecność i działanie robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania; e-mail worm jest niszczącym atakiem przeciwko sieci, polegającym na zebraniu wszystkich adresów e-mail znajdujących się w lokalnym programie (na przykład w MS Outlook) i wysłaniu na nie setek e-maili zawierających robaka w niewidocznym załączniku;
    • możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, to jest oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli;
    • możliwość bycia narażonym na cracking lub phishing (łowienie haseł) – w kontekście informatycznym phishing oznacza technikę łamania zabezpieczeń (cracking), używaną do pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających do złudzenia autentyczne;
    • piractwo – termin używany przez piratów komputerowych do określenia oprogramowania, z którego zdjęto zabezpieczenie przed kopiowaniem i które udostępniono w Internecie, skąd może być pobrane;
    • sniffing – niedozwolony podsłuch, inny niż mieszczący się w granicach pojęcia cracking i phising, polegający na wykorzystaniu sniffera – programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci;
    • czynności kryptoanalizy, to jest odnalezienia słabości systemu kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia;
    • możliwość bycia narażonym na działania innego niechcianego lub „złośliwego” oprogramowania, wykonującego czynności niezamierzone przez użytkownika, niewchodzące w granice definicji wymienionych powyżej, a występujące pod nazwami: wabbit, trojan, backdoor, exploit, rootkit, keylogger,
      dialer, hoax
    XV. Postanowienia dotyczące Użytkowników będących Konsumentami
    1. Użytkownik będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Administratora oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu („Oświadczenie o odstąpieniu”).
    2. Użytkownik będący Konsumentem może zrezygnować z korzystania z Usługi po 14 dniach od zawarcia Umowy. Administrator zwróci Użytkownikowi będącemu Konsumentem uiszczone wynagrodzenie, pomniejszone o wynagrodzenie za czas w którym korzystał z Usługi.
    3. Oświadczenie Użytkownika będącego Konsumentem może być złożone w dowolny sposób, zapewniający jednak Administratorowi możliwość zapoznania się z jego treścią. W szczególności oświadczenie może być złożone na piśmie, na adres: Centrum konsultingowo – edukacyjne Nawigator Danych Piotr Pryliński, ul. Plac Czarnieckiego 1, 97-300 Piotrów Trybunalski lub wysłane w formie elektronicznej na adres : kontakt@anonimowysygnalista.pl lub kontakt@nawigatordanych.pl
    4. Administrator niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Oświadczenia o odstąpieniu, zwróci Użytkownikowi będący Konsumentem wszystkie dokonane przez niego płatności z zastrzeżeniem zapisu ust. 2 niniejszego paragrafu. Administrator dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient będący Konsumentem, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
    5. W przypadku Użytkownika będącego Konsumentem Administrator rozpatruje reklamacje z tytułu rękojmi w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, powiadamiając Użytkownika o sposobie dalszego postępowania. Jeżeli w ciągu 14 dni Administrator nie ustosunkuje się do żądań Użytkownika będącego Konsumentem oznacza to uznanie żądania za uzasadnione.
    6. Użytkownik będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
    7. Użytkownik będący Konsumentem ma również możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń w sporach dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, korzystając z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

    XVI. Przepisy końcowe

    1. Miejscem świadczenia usług dostępnych w Serwisie jest terytorium Polski.
    2. Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem jest prawo polskie. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie oraz Umowie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
    3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Administratora.
    4. Regulamin jest przesyłany Użytkownikowi w postaci trwałego nośnika na adres email wskazany w procesie rejestracji.
    5. Regulamin w chodzi w życie z dniem 08.07.2024r.